Uw webshop voor Motor headsets
Cardo Scala Rider en Accessoires.

Verzenden & Retouren

Verzendmethode en verzendkosten

Wij maken altijd gebruik van PostNL en DHL voor het versturen van de bestellingen. Alle pakketten worden standaard aangetekend verstuurd. Zodra het pakketje klaar staat voor verzending ontvangt u alvast een emailtje met de trackingcode. Door op de link in het emailtje te klikken kunt u online zien waar uw pakketje zich bevindt. Deze informatie wordt overigens pas 's avonds geupdate op de website van PostNL. Een uitzondering op bovenstaande zijn pakketjes die door de brievenbus passen. Deze worden dus zonder track en trace en niet-aangetekend verstuurd. Als u wilt dat het pakketje ook bij de buren mag worden afgegeven kunt u dat aangeven via het commentaar-veld. Dan is het echter niet mogelijk om hem aangetekend te versturen.

De verzendkosten in Nederland zijn afhankelijk van de betaalmethode of website:

  1. Bij direct afrekenen: € 0,- *
  2. Verzenden van producten: € 6,95
  3. Bij afhalen in Gouda: € 0,- **

*) Indien u minder dan 5 producten*** besteld via onze voordeel site www.snel4u.nl of de totale kosten zijn lager dan € 90,- dan kunnen we uw order niet gratis versturen omdat deze rechtstreeks vanuit onze distributeurs worden geleverd. In dat geval rekenen wij voor de verzendkosten € 7,95.

**) Alleen mogelijk voor producten die we zelf op voorraad hebben. Dit betreft dus o.a. niet de producten die via www.snel4u.nl worden aangeboden. Neem aub contact met ons op als hier onduidelijk over is.

Afleveren op een ander adres (ook PakjeGemak)

Het is bij het afronden van uw bestelling mogelijk om een ander afleveradres op te geven. We zullen dan het product daar naar toe sturen. De factuur gaat uiteraard wel naar uw eigen adres.

U kunt er ook voor kiezen om de bestelling af te laten leveren om één van de 2000+ PakjeGemak lokaties. Met PakjeGemak (een PostNL service) kunt u zelf aangeven op welke lokatie u uw bestelling wilt komen ophalen. Sommige lokaties zijn zelfs dagelijks tot 20:00 uur open! Kies daarvoor bij het afronden van uw bestelling voor PakjeGemak en kies via het invoeren van uw postcode (of woonplaats) voor de gewenste afhaal lokatie. PakjeGemak is net zoals en normale levering gratis als u via iDeal (of overmaking) gaat betalen.

Als U wilt kijken of er bij U in de buurt een geschikte afhaal lokatie is kunt U gebruik maken van deze afhaal-lokatie-kiezer website.

Indien een product rechtstreeks vanaf onze distributeur wordt verstuurd is PakjeGemak niet mogelijk. Dit zijn vooral de producten die via www.snel4u.nl worden gekocht. We nemen contact met u op als dit het geval is.

Verzenden naar het buitenland

We accepteren uiteraard ook bestellingen uit alle EU landen. Dit zijn o.a. Belgie, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Portugal, Engeland, Denemarken, Finland, Noorwegen, Zweden, etc. De verzendkosten zijn in overeenstemming met de kosten die de Nederlandse PostNL ons berekend. Dit varieert afhankelijk van het totale gewicht en bijkomende kosten tussen de €4,50 en €30,-. Bij het afrekenen ziet u welke verzendkosten in rekening worden gebracht.

De verzendtijd naar het buitenland is afhankelijk van hoe ver het pakketje moet reizen. In de meeste gevallen zal dit tussen de 2 en 5 werk-dagen zijn voor de EU landen.

Wij verkopen ook aan bedrijven in het buitenland als ze de producten zonder Nederlandse btw willen ontvangen (intracommunautaire transacties). U kunt dit aangeven bij uw bestelling. Wij storten dan de te veel betaalde BTW terug op uw rekening en u ontvangt een factuur met 0% BTW.

Verzend tijdstippen

Wij proberen altijd uw bestelling nog dezelfde dag te versturen zodra uw betaling is ontvangen. Aangezien PostNL niet altijd aangetekende pakketjes aflevert op zaterdag kan het voorkomen dat, als u op donderdag of vrijdag een bestelling plaatst, deze dus pas maandag worden afgeleverd. Hou hier a.u.b. rekening mee.

Producten die momenteel niet op voorraad zijn moeten eerst bij onze leveranciers worden besteld. Dit gaat vrij snel en u kunt er van uitgaan dat ze in de meeste gevallen binnen 1 week naar u worden gestuurd. Als dit toch te lang duurt kunt u hier uiteraard navraag naar doen en mag u de bestelling altijd kostenloos annuleren als dit toch te lang zou gaan duren.

Annuleren

U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt, en indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening. Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren. Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier. U kunt dit formulier als docx of als pdf downloaden.

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Retourneren in verband met een defect

Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat een product defect raakt. Als dat binnen de garantieperiode gebeurt kunt u het retour sturen naar ons. Er moet dan wel eerst contact over worden opgenomen via email aangezien sommige producten direkt naar de importeur moeten worden gestuurd. Stuur altijd ook een kopie mee van de factuur en zet daar ook uw email adres op.

U mag natuurlijk ook zelf het product naar de fabrikant sturen als u dat makkelijker vindt. Graag horen wij wel via email dat u dat gaat doen. Op die manier is het voor ons mogelijk om bij te houden hoe vaak een bepaald product defect raakt.

Als u iets terugstuurt kunt u dat het beste aangetekend doen. Zo voorkomt u dat er iets zoek raakt. Het terugsturen gebeurt wel op eigen risico.

Let op! Veel van onze producten (b.v. besteld via www.snel4u.nl) kunnen pas retour worden gestuurd nadat er door ons een RMA nummer hebben aangevraagd bij onze leverancier(s). Het product wordt dan namelijk direct retour gestuurd naar onze leverancier en die nemen een pakket niet aan als er geen RMA nummer voor bekend is. Dit gaat overigens altijd via een gratis antwoordnummer. Als u het product wel rechtstreeks naar ons retour stuurt moet u dus zelf deze kosten betalen.
 

SnelShops websites:
www.snelwebshop.nl - www.snelshops.nl - www.scalariderwebshop.nl - www.snel4u.nl